My photo
kepulauan borneo
seorang ninja
tap. tap. tap. bunyi tapak kaki beruang yang comel berlalu pergi.

15/04/2014

ukhwah fillah

. . . Bismillahirrahmanirrahim . . .

. . . Assalamualaikum warahmatullahi ta'ala wabarakatuh . . .




bicara soal hijrah,

belum sampai 1 tahun kain itu aku guna menutupi wajahku
belum sampai 1 tahun aku melabuhkan pakaianku
belum sampai 1 tahun aku jatuh chenta dengan yang namanya dakwah
belum sampai 1 tahun aku belajar mengaji
belum sampai 1 tahun aku kenal mereka, tapi aku sayang mereka lillahi ta'ala
belum sampai 1 tahun aku belajar apa itu islam

tapi,

aku jatuh chenta dengan hijrah ini
aku jatuh chenta dengan yang Khalik
aku jatuh chenta dengan yang namanya inche dakwah
aku jatuh chenta dengan mereka yang menjadi wasilahNya untuk membawa aku ke jalan ini
aku jatuh chenta dengan yang namanya islam

bak kata ostad maulana
"al-ham-du-lil-lah"

andai aku jatuh, tergelincir, tersungkur,

mohon bantu aku, tegur aku, nasihati aku, dan saling memperingatkan,

untuk terus istiqamah, untuk qowiyy (kuat) dalam perjuangan ini

walaupun belum mampu jihad seperti para mujahidah di palestin, syria,
tapi, in sha Allah, aku berusaha untuk terus istiqamah jihad lillahi ta'ala walaupun hanya sekecil zarah jihad itu





“wahai manusia lakukanlah amalan mengikut keupayaan kamu. sesungguhnya Allah tidak jemu sehinggalah kamu jemu. amalan yang paling Allah sukai ialah amalan yang berterusan walaupun sedikit.” 
(HR Bukhari & Muslim)




sayang kalian lillahi ta'ala :)


15jamadilakhir1435
pemburu1415


اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَآلِ مُحَمّدٍ