My photo
kepulauan borneo
seorang ninja
tap. tap. tap. bunyi tapak kaki beruang yang comel berlalu pergi.

01/01/2014

di mana malu kita?

 ...Bismillahirrahmanirrahim

...Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

 Islam datang dalam keadaan asing.
Dan ia akan kembali asing sebagaimana kedatangannya.
Maka beruntunglah orang-orang yang asing itu.
(HR Muslim)
 
 
 

kenapa malu mu semakin kurang?


masa kecik-kecik dulu, nampak mereka yang menurut perintah Allah,
kita tunduk. malu. segan.
kerana kita sedar, kita masih . . . . .

zaman sekarang, nampak mereka yang menurut perintah Allah,
kita makin dekat. menegur mereka. dengan salam dan senyuman yg ndak ikhlas.
kenapa?
kerana kita hilang rasa takut kepada Yang Memiliki dan Menciptakan kita.

:'(


tadi pi makan, dengan usrati terchenta, macik dan kazen yang paling comel :)

sungguh, orang-orang yang lalu di tempat kami makan, ndak da rasa . . . . .
mereka menegur, tanpa ikhlas.
malah ada yang membagi salam, malah ada yang menyebut ayat yang saya sendiri ndak pasti apa, malah ada yang melihat dgn berasa hairan.


apa pelik menurut perintah Allah itu?
apa lucu mempermainkan agama sendiri?
apa kamu pikir kami bahagia melihat saudara sendiri yang jauh dari kami?

:'(


saya ndak bilang saya bijak agama.
saya masih mencari, masih belajar.
dan cara saya yang begini, cuma untuk mendekatkan diri kepada Allah,
untuk belajar menchentai Dia dengan hati yg ikhlas.


apa kamu bilang itu salah?
apa kamu bilang itu ketinggalan zaman?
apa kamu bilang kita berani dengan azabNya nanti?


aku mau bersama kita berpimpinan tangan, untuk lebih dekat dengan Dia,
bukan saling menjauh, dan mementingkan diri sendiri untuk menjulang kejayaan sendiri.
kelak.

jika aku salah, kamu tolong perbetulkan.
tegur aku. nasihati aku.

in sha Allah, aku akan buat yang sama kepada kamu.
untuk merasa kemanisan chentaNya bersama.

:')

aku sayang kamu lillahi ta'ala wahai sahabat <3


29safar1435
pemburu1415


 اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَآلِ مُحَمّدٍ