My photo
kepulauan borneo
seorang ninja
tap. tap. tap. bunyi tapak kaki beruang yang comel berlalu pergi.

31/12/2013

ustaz, mu tunggu aku datang

 

...Bismillahirrahmanirrahim

...Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh


tadi petang umi, walid, ngan adik, jalan.
ada urusan.
tinggal la aku, abang, dan dua lagi adik aku dekat rumah.

sebelum walid gerak, sempat tanya walid,

"mau tengok 'ustaz, mu tunggu aku datang' dekat astro, bole?"

"bah, menengok la kamu"


gembira sungguh hati.
selama ni tengok orang punya review pasal filem ni,
memang mau sangat tengok.
tapi takut walid ndak bagi.
huhuhu :3

tapi, alhamdulillah, walid bagi jugak rupanya. :D
tu la, dulu-dulu mau tengok simpan dalam hati jak.
huhuhu :3

alhamdulillah, berbaloi jugak rm 15 bayar tengok filem ni tiga hari.
siok betul! aku bagi 10/10 :D

ini sedikit review aku pasal filem ni;

'ustaz, mu tunggu aku datang' merupakan first islamic malay movie yang betul-betul bagi banyak sangat pengisian.
filem terbaik pernah aku tengok.
banyak input.
pasal islam. pasal tabligh.
fuhhh~

lagi satu, macam yang banyak orang bagitau.
filem ni memang ndak da pelakon perempuan.
better than other islamic malay movie. ^_^

antara ayat yang buat hati aku tersentuh;
(dialog ndak la sama sangat. ni yang aku ingat-ingat jak) :3

"dadu dapat tak bagi jaminan kita hidup pada esok hari?
kalau dadu dapat jawab, saya bagi seluruh harta saya pada dadu"

"kita hidup ini semua kerana Allah,
kita dapat melihat, dapat berjalan,
ingat semua kerana Allah semata"

"kenapa kita kena solat?"
"sebab dengan solat itu tanda kita menjadi hamba yang bersyukur kepada Allah"

"kenapa iblis tak sujud pada Nabi Adam?"
"sebab sifat takbur yang ada dalam diri iblis"


kepada yang singgah belog ni, luangkan la masa tengok filem ni.
ndak pernah aku promote filem macam ni. haha :D 
confirm berbaloi-baloi, lagi siok dari kl gangster!


28safar1415
pemburu1415


اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَآلِ مُحَمّدٍ