My photo
kepulauan borneo
seorang ninja
tap. tap. tap. bunyi tapak kaki beruang yang comel berlalu pergi.

20/08/2013

saya pemburu


..Assalamu'alaikum..

Saya pemburu yang mencari-cari apa yang ingin saya buru.
Dulu saya ndak pakai tudung.
Tingkatan 3 baru saya mula pakai tudung, tu pun kalau pi jalan jauh jak.
Kalau round-round kampung, pi rumah jiran, saya ndak pakai tudung.

Saya pemburu yang masih merangkak di dalam hutan untuk menangkap sang kancil berlari laju.
Saya belajar tentang Islam dengan lebih mendalam lagi.
Tapi susah mau cari ustazah di tempat saya, kecuali di sekolah jak.
Saya baca tafsir, hadis, kitab-kitab, dan banyak lagi buku tentang Islam.

Saya pemburu yang baru mengetahui apa yang ingin saya buru.
Alhamdulillah, sekarang sudah 19 tahun saya bernafas di bumi milik Allah ini.
Saya belajar pakai tudung bidang '60 dengan tudung labuh time umur saya 18 tahun.
Alhamdulillah, sekarang saya suka guna tudung labuh sudah.

Saya pemburu yang tamak.
Saya ada tujuh helai tudung labuh.
Dua tu baru jak saya potong, lima lagi tu saya mintak Umi saya punya masa dia perawan dulu.

Saya pemburu.
Alhamdulillah, Syawal sudah datang.
Walaupun saya rasa sedih jugak, saya mesti redha dengan qada' dan qadar-Nya.

Saya pemburu cinta Allah.
Dulu saya ndak pakai tudung.
Umur 15 tahun saya belajar pakai tudung.
Umur 18 tahun saya mula belajar jaga aurat termasuk kaki.
Umur 19 tahun saya mula jatuh cinta dengan tudung labuh.
Sekarang saya mula pakai niqab.
Doakan saya istiqamah dan selalu niat melakukan semuanya kerana Dia.
In shaa Allah. amiin~

Saya pemburu syurga.
Terima kasih sudi baca post saya ini.
Selamat hari raya aidil fitri.
Minal 'aidil wal faizin.
Maaf zahir dan batin.
Taqaballahu minna waminkum.
In shaa Allah.
amiin (:




















اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَآلِ مُحَمّدٍ