My photo
kepulauan borneo
seorang ninja
tap. tap. tap. bunyi tapak kaki beruang yang comel berlalu pergi.

27/02/2012

pemburu cinta



...Assalamu'alaikum...

Saya seorang akhawat yang duduk atas katil menghadap komputer, menaip bait-bait cinta kepada Allah, Rasulullah, dan saudara seIslam saya. Saya bukan seorang ustazah, malah bukan jugak seorang pelajar sekolah agama. Saya pelajar sekolah menengah biasa jak, dan alhamdulillah, sudah tamat zaman persekolahan. In sha Allah. Sekarang sedang membantu umi dan walid untuk menyebarkan syiar Islam. Mari bersama pegang tangan saya, dan kita sama" sebarkan Islam :)



- panggil saya pemburu.
- alhamdulillah, muslim sejak lahir (saya bukan terrorist).
- easily addicted dengan semua benda yang boleh dimakan (maknanya yang HALAL dan rasanya sedap ok!).
- married to pink since born (that’s before I am entering kindergarten. Trust me!).
- just fall in love with yellow (masa saya kecik" dulu :3 ).
- sangat sukak berimaginasi (well, I am stuck in my 16 years old life, that’s why I can’t stop learning to be a grown up). saya kan Peter Pan :3

- sukak masak dan sekarang belajar buat kek (sangat... perlahan... sebab saya ndak da duit mau beli tepung!) 
- kartun ialah kegembiraan (Pororo The Little Penguin, Hello Kitty, dan Phineas & Ferb, banyak lagi)
- easily addicted to random cuteness

      Saya mempunyai cita-cita, iaitu untuk mendapat cinta Allah yang hakiki. Saya masih belajar, dan belajar untuk meningkatkan rasa cinta kepada Dia. Sekiranya saya khilaf, tegurlah saya. Sekiranya saya alpa, ingatkanlah saya. In sha Allah, sama" kita saling menegur dan memperingati untuk menjadi umat Rasulullah, dan hamba Allah yang hebat. :)

       In sha Allah, ada masa saya tulis" lagi perkongsian ilmu yang bermanfaat untuk kita dengan kelajuan mengalahkan kelajuan kilat! :D

اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَآلِ مُحَمّدٍ